2011 Bentley Continental GT

Ook al is de techniek afkomstig uit de Duitse Audi fabrieken, de Bentley is en blijf oer-Brits. Behalve de techniek wordt alles immers met de hand gebouwd en dit in de ateliers van Crewe. En geef toe, zo’n design zal nooit van een Duitse band rollen.

Al moet hier een (heel kleine) kanttekening bij worden gemaakt. De Continental GT vloeit immers voort uit een Belgische pen, nl. deze van Dirk van Braeckel, Director of Design bij het gerenommeerde merk.

Bentley Continental GT 2010

We reviewen weinig supercars, buiten de bloedmooie SLS, maar deze Continental onderscheidt zich absoluut door zijn design, trendyness en tijdloze klasse, meer nog dan door zijn aankoopprijs. Al is deze laatste, met zijn € 192.000 zeker niet van de minste.

Deze nieuwe Bentley Continental GT werd eveneens op het salon van Parijs voor het eerst aan het grote publiek getoond. Nieuw zeg je? Wat is er dan aan gewijzigd? Wel, wij stelden ons dezelfde vraag. Deze Bentley ziet er op het eerste zicht slechts een upgrade uit van de in 2003 gelanceerde versie.

Niets is minder waar. Let maar eens op de grille die een pak rechter staat, de hertekende knappe koplampen die, zoals bij vele nieuwe modellen, uitgerust zijn met de mooi LED-technologie en de duidelijk bredere heupen en wielkasten. Eveneens is de achtersteven van deze Bentley Continental GT ook overduidelijk wat strakker gestyled.

Bentley-Continental-GT-nieuwBentley-Continental-GT-2011

Ook is het koetswerk nu volledig uit aluminium opgetrokken wat het gewicht absoluut ten goede komt.

Verder is ook de cockpit aangepast, al werd hier het grootste deel van de vorige versie behouden. Nieuw is wel het van Volkswagen afkomstige infotainmentsysteem en de ‘Cobra’ zetels, die in tegenstelling tot de vorige versie een betere steun voor de bestuurder en copiloot voorzien.  Achteraan heb je minder geluk, daar is er nog steeds even weinig plaats.

bentley-continental-gt-interieurbentley-continental-cobra-seat

Een interessante anekdote is dat Bentley er voor gekozen heeft om minder veiligheidssnufjes in de auto te steken (denk bijvoorbeeld aan blindehoekwaarschuwing die bij veel sedans wel beschikbaar is). De reden is dat dit volgens hen de chauffeur zou storen.


Onder de motorkap vind je nog steeds de 6-liter W12 biturbo met nog meer vermogen. 575 paardjes staan immers op je te wachten. De 2,3 ton wegende Bentley brengt je in slechts 4,6 seconden naar 100km/u en heeft een top van 318km/u. Al hebben we het gerucht opgevangen dat eind 2011 een gloednieuwe 4-liter V8 op de markt zou komen die maar liefst 40% minder zou verbruiken. En deze motor zou ook nog eens 10% van de prijs afdoen.

Nog maar even wachten dan?




There are no comments

Add yours

Current day month ye@r *

Read previous post:
The One Gentleman : Dolce & Gabbana op hun best

The One van Dolce & Gabanna kon in 2008 reeds rekenen op een brede schare aan fans. Liefhebbers van een..

Close