Mercedes SLK: van lelijk beestje tot volwaardige sportwagen

Al jaren staan de BMW Z4, Audi TT en Porsche Boxster garant voor succes bij de aankoop van een goedkopere sportwagen. Eveneens probeert Mercedes al jaren een volwaardige concurrent voor deze wagens op de markt te brengen, maar slaat toch steeds de bal mis.
De eerste versie van de SLK was een lelijk beestje. Enorm grote achterlampen, een rechte koffer en een lagere voorsteven. Snel vergeten dus!
Mercedes-SLK-2000-Front


Mercedes-SLK-2000-Back
De tweede versie was al een stuk geslaagder en sportiever, maar was toch eerder een ideaal cadeau voor je vriendin of vrouw.
Mercedes-SLK-2007-Front
Mercedes-SLK-2007-Side
Maar de derde versie is er eindelijk eentje waarmee wij mannen ook willen worden gezien. Eindelijk een waardige concurrent voor bovengenoemde roadsters. Eindelijk eentje met spierballen, eentje die voor beide geslachten trendy en sexy kan zijn.

Deze cabrio is ook nog steeds met stalen dak uitgerust zoals de vorige twee modellen, zodat deze wagen in de winter ook als volwaardige wagen kan worden aanzien. Optioneel is het panoramisch dak met Magic Sky Control. Zo kan je met een simpele druk op de knop het glazen dak van donker naar doorzichtig omtoveren of omgekeerd. De meer getinte versie houdt trouwens ook de warmte meer buiten.
En niet alleen het exterieur heeft een volwaardige restyling gehad, het interieur is minstens even hard onder handen genomen met een prachtig resultaat. Je waant je – of toch bijna – in de veel duurdere Mercedes SLS.
Mercedes-SLK-2011-Interior
Maar het mooiste accent dat de SLK erbij heeft gekregen zijn de luchtinlaten met chromen vin aan de zijdelingse spatborden van de wagen.
Verder is de Mercedes SLK standaard uitgerust met vele veiligheidssnufjes, wat een beetje het kenmerk wordt van de nieuwere generaties Mercedes wagens. Enkele blikvangers zijn hier het adaptief remlicht, het concentratie assist systeem, de elektrische parkeerrem EFB en de standaard cruise control.
Maar natuurlijk is de optielijst eveneens zeer uitgebreid. Voor de LED dagrijlampen, het navigatiesysteem, de afstandsregeling, het windscherm en nog vele andere snufjes moet worden bijbetaald. Nog een leuk snufje is de Airscarf oftewel de nekverwarming.
Naar motorisaties toe zijn momenteel de SLK 200 (4 cilinder, manuele 6-versnellingsbak, 184pk en van 0-100 in 7.0 seconden) , 250 (4 cilinder, 7G Tronic Plus, 204pk en 0-100 in 6,6 seconden) en 350 (6 cilinder, 7G Tronic Plus, 306pk en 0-100 in 5,6 seconden) beschikbaar.
Natuurlijk komt binnenkort nog de AMG versie uit al is de motor hiervoor nog onbekend. Uit goed ingelichte bronnen zou dit de bekende V8 6,3 AMG worden met 457pk. Aardig veel voor dit bakje!
De huidige standaardprijs begint bij 40.898 EUR voor de 200, voor de 250 betaal je minstens 43.076 EUR, terwijl de basisprijs van de 350 op 55.055 EUR ligt.
Wat is jullie mening? Is deze kleine roadster `trendyman` genoeg? Verkies je toch nog de BMW Z4 boven deze Benz of steelt de TT nog steeds je hart?




There are no comments

Add yours

Current day month ye@r *

Read previous post:
94wines.be : Moderne revolutie in de traditionele wijnsector.

94wines is een naam die bij weinig Belgen een belletje doet rinkelen. Toch heeft dit moderne wijnconcept in Nederland zich..

Close