Aston Martin Virage 2011

Toen in maart de Aston Martin Virage gelanceerd werd op het autosalon van Geneve, beloofden we jullie nog een uitgebreider artikel te brengen over dit sportkarretje.


Deze sportwagen positioneert zich tussen de DB9 en de DBS. Bij Aston zelf zeggen ze dat de Virage het comfort heeft van de DB9 en de sportiviteit van de DBS. Nou, ondanks dat je moeilijk kan zeggen dat de DB9 meer een comfortabele dan wel sportieve wagen is, vinden we hem zoals alle nieuwe Aston Martin bolides zeer geslaagd.
Aston-Martin-Virage-2012
Wel duidelijk te zien is dat hij ook uiterlijk zeer veel gelijkt op een DB9, met enkele Rapide en DBS kenmerken, zij het dan weliswaar iets hoekiger. De huidige stijl is dan ook de huisstijl geworden, iets wat we alleen maar kunnen toejuichen. Er zijn maar weinig wagens die sportiviteit zo goed met tijdloze klasse en elegantie combineren.
Aston Martin is trouwens niet aan zijn eerste Virage toe, in 1988 lanceerden ze dit gedrocht. Herinner je deze nog?
Aston-Martin-Virage-1988
Net zoals de vorige versie is de Aston Martin Virage zowel in Coupé- (2+2) als Cabrioletversie, Volante genaamd bij Aston Martin, verkrijgbaar.
Aston-Martin-Virage-2012-Cabrio
Beide versies hebben dezelfde inhoud onder de motorkap, zijnde een schitterende 6liter V12 die garant staat voor 490 trappelende paardjes. Dit zijn er 20 meer dan de DB9 en 20 minder dan de DBS. Deze motor heeft ook een mooie koppel van 570Nm en wordt aangedreven door een automatische 6-speed Touchtronic II. In cijfers weerspiegelt dit zich in een top van bijna 300km/u (299 om exact te zijn) en een acceleratie van 0-100 in slechts 4,6 seconden (en vooral, wat een geluid!!).
Het gewicht van deze sportwagen is ook perfect evenredig verdeeld en is uitgerust met alle moderne technologische snufjes.
Aston-Martin-Virage-2012-Interieur
Een in het oog springend detail is de ADS (Adaptive Damping System) die de weg ‘leest’ en de wagen continu aanpast aan de verschillende omstandigheden om perfecte stabiliteit te geven. Manueel kan je ook de stijfheid aanpassen naar 5 voorgeprogrammeerde standen.
Verder wordt de Aston Martin ook standaard geleverd met hoogtechnologische carbon keramische remmen, iets waar je bij andere merken soms een pak voor moet bijbetalen en dit komt niet alleen de veiligheid ten goede, het zorgt ook dat de Aston Martin zich gemakkelijker laat sturen.
Eveneens in de standaard uitvoering is de Aston Virage uitgerust met 20inch wielen, Bi-Xenon lampen, LED verlichting, zetelverwarming bij de sportstoelen, cruise control, navigatiesysteem en een 700W tellend audiosysteem met Dolby ondersteuning. Daarnaast kan je je iPhone of iPod standaard gebruiken. Heel wat waarde voor je geld, niet? Al wordt de kostprijs van deze schitterende wagen verwacht rond de € 200.000

Leuk om weten is dat in het interieur, dat steeds bestaat uit de hoogste kwaliteit, 70 manuren productietijd kruipen om te maken, terwijl de hele wagen meer dan 200 uur vraagt om te fabriceren. Dit gebeurt trouwens nog steeds in Gaydon, Engeland.




There are no comments

Add yours

Current day month ye@r *

Read previous post:
Herfst-winter 2011-2012 : knus, luxueus, mannelijk en fluweelzacht!

In de mode herfst-winter 2011-2012 voeren luxueuze materialen zoals bont, shearling, fluweel en leder het hoogste woord. De najaarsmode staat..

Close