Montblanc Legend:traditie en stijl in een mannelijk flacon gegoten.

Met Legend slaagt Montblanc erin een mannenparfum te creëren dat de uniciteit van het wereldvermaard merk weet te belichamen. Als ontwerper en fabrikant van de Meisterstuck vulpen werd het Hamburgse merk al heel snel wereldwijd synoniem voor prestige, stijl en klasse. Steeds op zoek naar nieuwe terreinen om deze kwaliteiten in over te dragen, werden de Montblanc avonturen in de werelden van horloges en brillen ook stuk voor stuk successen. Intussen is het logo met de witte ster in een zwarte cirkel iconisch geworden.


Dat Legend, het nieuwste mannenparfum van dit kwaliteitsmerk, alle eigenschappen heeft om heel snel zijn weg te vinden naar de badkamer van elke trendy man, mag niemand verbazen. Legend wil elke man de kans geven zijn waarachtige persoonlijkheid en sterke karakter te uiten. Gevraagd naar de typische kwaliteiten van de Legend-man, blijkt snel dat Montblanc deze heel precies kan beschrijven. De trendy Legend-man is namelijk zelfverzekerd en vol vertrouwen. Hij is niet zozeer een prater mar valt op door zijn moed en overtuigingen. Zijn lichaamstaal geeft duidelijk zijn voorliefde weer voor echtheid, zijn passie voor de genoegens en het plezier van alle zintuigen, de Legend-man is van nature een viriel type. Als verpersoonlijking voor al deze karakteristieken koos Montblanc ervoor de Britse Simon Clark in alle eenvoud te fotograferen met een sobere rolkraag en dit met eenvoudige, maar krachtige zwart-wit beelden.
Montblanc-Legend-Promo
Voor de samenstelling van de Legend-geur werd beroep gedaan op Olivier Pescheux, die eerder al tekende voor onder andere het parfum “One Million” van Paco Rabanne en “Jetlag” van Azarro. Hij creëerde met Legend een fougère-parfum met licht-aromatische topnoten : lavendel, Bergamot uit Calabrië en Litsea cubeba, oftewel “tropische verbena”. Samen zorgen deze voor een frisse en levendige aanzet. De hartnoten zorgen voor een intense vibratie: evernyl, een molecule die sterk aan eikenmos doet denken, ontvouwt zijn diepe, sensuele warmte. Pomarose, dat zowel aan roos als appel doet denken, gecombineerd met geranium, verleent aan Legend een uitgesproken modern kantje. Het sensuele karakter van Legend wordt uiteindelijk vervolledigd door het gebruik van coumarine, een noot die half naar hooi en half naar koekjes geurt, afkomstig van de tonkaboon. Voeg er nog een vleugje sandelhout bij en een onweerstaanbaar, heel persoonlijk avontuur rolt zich voor je uit.
Montblanc-Legend-Verpakking
Niet enkel de geur van Legend straalt de essentiële stijl van het merk uit. Ook voor het flacon moest het designteam op zoek naar die mannelijkheid en de traditionele Montblanc-waarmerken. De stevige, gebogen vorm is glad en geeft die typische, sensuele sensatie weer die wordt geassocieerd met de iconische zwarte vulpen, de Meisterstuck. Een effect dat wordt versterkt door het gebruik van het diepzwarte glas en het glanzende metalen bovengedeelte. Dat de symbolische ster niet mag ontbreken spreekt voor zich. Je vindt deze dan ook in reliëf op het bovenste deel van de fles en op de afsluiter.
Met Legend is Montblanc er in elk geval in geslaagd een trendy mannenparfum te vervaardigen dat tot de verbeelding spreekt.
Montblanc Legend-Eau De Toilette-50 ml

Montblanc Legend – EDT: Flacon 50 ml / Prijs Ici Paris XL Online : € 38,40 (i.p.v. € 48,00).

 
Montblanc Legend-Eau De Toilette-100 ml

Montblanc Legend – EDT: Flacon 100 ml / Prijs Ici Paris XL Online : € 56,00 (i.p.v. € 70,00).

 
Montblanc Legend-Deostick 75 gr

Montblanc Legend – Deostick 75 gr / Prijs Ici Paris XL Online : € 14,40 (i.p.v. € 18,00).

 



There are no comments

Add yours

Current day month ye@r *

Read previous post:
Aston Martin Virage 2011

Toen in maart de Aston Martin Virage gelanceerd werd op het autosalon van Geneve, beloofden we jullie nog een uitgebreider..

Close