Volkswagen Beetle 2012

De eerste lijnen van de Volkswagen Beetle werden reeds in 1933 op papier gezet. Dit door Ferdinand Porsche, in opdracht van Adolf Hitler, die een auto voor het volk wou maken. Eén die twee volwassenen en drie kinderen kon vervoeren en voor iedereen betaalbaar was.

De echte productie begon vanaf 1945. Toen heette deze wagen nog gewoon Volkswagen Type 1 of nog simpeler: Volkswagen. Dit was ook het doel voor deze wagen. Van dit schitterende icoon werden uiteindelijk bijna 22 miljoen exemplaren gebouwd.
Volkswagen-Beetle-1938
In 1998 werd uiteindelijk de opvolger op de markt gebracht, een mijlpaal. Althans voor de vrouwenwereld. Uit onderzoek blijkt dat in 2010 slechts 44 procent van de Beetle-kopers mannen waren, geen enkele auto had een lager percentage.
Nu ja, toegegeven, de Beetle was een zeer schattig bolletje en ideaal voor je moeder, vriendin of zus, maar er zelf mee rondbollen was om insinuaties vragen. Echt stoer was ie dus niet.
Volkswagen-Beetle-2012-Interieur
Nu de derde generatie eraan komt, is er terug een verschuiving geweest. Bij Volkswagen zijn ze terug naar het silhouet van de allereerste versie (1938) gegaan. Wanneer je deze versies vergelijkt zie je duidelijk terug de langere neus, een vlakker dak dat de indruk geeft dat er veel hoofdruimte is achteraan en de uitpuilende spatborden. Enkel, de nieuwe versie ligt veel lager op de weg en is breder. En oh ja, veel mannelijker.
Volkswagen-Beetle-2012-Sport.jpg
Bijkomende voordelen is dat de Beetle ruimer is dan zijn voorganger en dat je dus werkelijk meer ruimte achterin hebt.
Het topmodel dat gelanceerd zal worden, is de 200pk sterke GTI versie die je in 6,8 seconden naar 100 brengt met een 6-traps DSG die pas stopt bij 225km/u. Dit maakt het ook nog eens echt leuk om hiermee rond te scheuren (bij voorkeur op de Duite Autobahn!).
Volkswagen-Beetle-2012-Buitenkant.jpg
Volkswagen-Beetle-2012-Achterkant




There are no comments

Add yours

Current day month ye@r *

Read previous post:
La Plic of de pracht van de eenvoud

La Plic is wat ons betreft het bewijs dat een designer niet altijd gecompliceerde ontwerpen moet uitdenken om een voltreffer..

Close